Reklamacja i gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są Towary nowe. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze sprzedanym w tej samej chwili.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamacja może być złożona pisemnie listem na adres Sprzedawcy: Firma Handlowa PROHURT Laskowski Łukasz Laskowski Kamil sp. k. z siedzibą w Strażowie 412B, 36-073 Strażów lub za pomocą poczty e-mail: sklep@prohurt.pl.
- Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie, co pomoże w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji. W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem.
- W reklamacji należy zawrzeć:
- nazwę Towaru,
- datę zakupu,
- ilość,
- zwięzły opis wady,
- okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia,
- dane Klienta składającego reklamację (w tym adres mailowy)
- kopię dowodu sprzedaży – faktury VAT / paragonu,
- żądanie Klienta w związku z wadą Towaru.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na poniżej podany adres: Firma Handlowa PROHURT Laskowski Łukasz Laskowski Kamil sp. k. z siedzibą w Strażowie 412B, 36-073 Strażów, najlepiej z dopiskiem „REKLAMACJA”.
- Klient dostarczając reklamowany Towar powinien do niego dołączyć wszystkie otrzymane wraz z nim akcesoria. Reklamacja zawierająca niekompletne Towary nie będzie rozpatrywana do czasu otrzymania kompletnego produktu, w takim przypadku za datę zgłoszenia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania ostatniej części Towaru stanowiącej jego komplet.
- Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji na adres: Firma Handlowa PROHURT Laskowski Łukasz Laskowski Kamil sp. k. z siedzibą w Strażowie 412B, 36-073 Strażów, lub drogą elektroniczną na adres: sklep@prohurt.pl, która powinna zawierać oznaczenie Klienta, przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające reklamację. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
Ustawowe prawo odstąpienia od umowy
-
-
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy zawartej na odległość za pośrednictwem Sklepu bez podania jakiejkolwiek przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów za wyjątkiem kosztów określonych w ust. 8 i ust. 12.
-
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się:
-
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,
-
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
-
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed jego upływem.
-
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty na adres: Firma Handlowa PROHURT Laskowski Łukasz Laskowski Kamil sp. k. z siedzibą w Strażowie 412B, 36-073 Strażów bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy sklep@prohurt.pl . Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
-
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy na adres: Firma Handlowa PROHURT Laskowski Łukasz Laskowski Kamil sp. k. z siedzibą w Strażowie 412B, 36-073 Strażów, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. W przypadku odesłania zwracanego Towaru zaleca się dopisanie na przesyłce informacji „ZWROT”. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, np. tkaniny cięte na miarę (zwrotom podlegają tkaniny zakupione w całych wałkach),
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
15. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w paragrafie 7 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Pliki:
Formularz odstąpienia od umowy
Informacje dotyczące korzystania z ustawowego prawa odstąpienia od umowy